Dit bericht van mijn klant Irma is zoooo herkenbaar, voor ieder vakgebied wel, denk ik.
Je gaat een gratis oriënterend gesprek met iemand aan, die persoon zit druk mee te schrijven tijdens het gesprek en daarna hoor je nooit meer iets van die persoon.
Mogelijk heb je dit zelf ook wel eens meegemaakt. En ja hoor, in het verleden is mij dit ook wel eens overkomen.

Ik kan je vertellen, het ligt niet aan jou(w verkoopskills) of aan de mijne. Het ligt aan de ‘ondernemers’ die niet inzien dat bij ondernemen ook investeren en uitbesteden komt kijken. Dat als je je bedrijf wil laten groeien, je dus niet zelf moet gaan zitten knoeien.

Wat je wel zelf kunt veranderen in dit geval is welke doelgroep je aantrekt. Trek je ondernemers aan die alles zo goedkoop mogelijk willen? Of trek je ondernemers aan die snappen dat investeringen en uitbesteden nodig zijn?

En daar is dit bericht van mijn klant Irma en haar boodschap een hele goede stap in! Kijk dus goed naar je boodschap en welke doelgroep je daarmee aantrekt. Dat zal er ook voor zorgen dat mensen met je in gesprek willen om de juiste reden: omdat ze inzien dat ze moeten investeren om expertise in te huren en daarmee zelf professioneler werken en professioneler naar buiten treden 

Hoe trek je de juiste doelgroep aan?

  • Visualiseer je ideale klant. Welke kenmerken heeft die?
  • Schrijf je berichten alsof je het tegen die persoon vertelt. Alsof die tegenover je zit.
  • Verander dus je boodschap.
  • Vermeld desnoods op je site ‘Wie ben jij’ en wat kenmerken die je graag terugziet.
  • Wees kritisch met wie je gesprekken aan gaat. In wie je je energie steekt. Probeer vooraf een goede scan te doen of dit je ideale klant is of niet.

“Ja, maar ik heb geen geld om iemand in te huren”

Ben jij een ondernemer die alles zelf doet en zo veel mogelijk informatie gratis probeert te vergaren? Omdat je geen geld hebt om te investeren in inhuur? Dan is deze alinea belangrijk voor jou!
Ik hoor het argument ‘Ja, maar ik heb geen geld om iemand in te huren’ best vaak.
En het is b***s*t. Sorry.
Geld kun je creëren. Verzin wat diensten waarmee je je eerste geld verdient. Verkoop desnoods je zolder leeg. En gebruik het beetje geld dat je dan hebt heel wijs. Kijk goed naar wat het eerste is dat je nu nodig hebt voor jouw bedrijf. En huur iemand in voor die zaken die volgens jou nu het eerst nodig zijn om professioneel naar buiten te treden! Want professionaliteit trekt professionaliteit aan. Zo simpel is het!

 

Wil jij groei realiseren?

Lees jij dit nou en denk je ‘Yep, ik besef me dat ook ik op een punt ben gekomen waarbij ik moet gaan investeren en uitbesteden”? Good for you!

Je kunt bestaande zaken binnen jouw bedrijf uitbesteden. Kijk dan wat je nu allemaal zelf doet en wat jouw feitelijke expertise niet nodig heeft. Alles dat je nu doet dat inhoudelijk niets te maken heeft met jouw core business kun je namelijk uitbesteden.
Heb je plannen voor nieuwe dingen? Wil je bijvoorbeeld een online training gaan aanbieden? Wil je eigenlijk de boel meer geautomatiseerd inrichten zodat je daar minder omkijken naar hebt? Wil je meer aan je online zichtbaarheid werken maar is online marketing niet ‘jouw ding’? Zijn je wensen eigenlijk te technisch voor je?
Kijk dan even rond op deze website en misschien kunnen mijn team en ik jou helpen 😉

Empowering people to create an online business

 

Online ondernemen zonder zorgen!