sharing is caring
Hersenspinsels, ervaringen, verhalen uit de praktijk.
Ik deel ze graag met je omdat ik hoop dat je er inspiratie en motivatie uit zult halen.
Voor een professional door een professional
Vorige week heb ik er weer 3 nieuwe opdrachten bij gekregen voor het bouwen van online leeromgevingen (ook wel e-learning platforms of academiesites genoemd). Wat mij dan altijd gelukkig stemt is dat deze nieuwe opdrachtgevers het inzicht hebben dat ze het bouwen en...
Hoe verkoop je je online programma
Hoe zonde is het om een investering te doen in het bouwen van een online leeromgeving, in het inrichten van een online programma of training, als je het daarna vervolgens niet aan de man kunt brengen en het je dus niets oplevert?In deze blog lees je wat er nodig is om...
Het belang van structureel technisch onderhoud aan je website of online leeromgeving
Bij het hedendaagse ondernemen is je website één van de belangrijkste kanalen waarop je jezelf profileert. Online zichtbaarheid is essentieel voor je succes als ondernemer. Daarnaast wordt, mede door de Corona-pandemie, online aanbod steeds belangrijker. De online...
Wat 5 jaar ondernemen mij zakelijk, maar vooral persoonlijk heeft gebracht
Vandaag bestaat mijn bedrijf 5 jaar! Het voelt als gisteren en tegelijk als een eeuwigheid geleden dat ik de KvK uitliep, in mijn auto stapte en daar een schietgebedje deed: “Laat dit alsjeblieft een succes worden”. In deze jubileumblog deel ik graag wat de afgelopen...
Branding & beeldmateriaal gaan hand in hand
In deze blog wil ik het belang van beeldmateriaal (foto's dus) bij je branding benadrukken. Want het gebeurt nog regelmatig dat ondernemers bij mij komen voor rebranding, maar dat de beeldbank die daarbij moet worden gebruikt jaren oud is. Of dat ze niet echt een...
Connecten in een tijd van social distancing
Ik merk dat ik in deze tijd van social distancing behoefte krijg om online te connecten. Veel volgers ken ik niet, of alleen van naam, en het lijkt me leuk om meer van jou te weten. Want wat jou onderscheidt in de massa, is dat jij een unieke identiteit hebt. Als we...
Omdat ik zou willen dat iemand mij dit eerder had verteld….
Deze blog is anders dan je van mij gewend bent. Ik wil graag iets heel persoonlijks delen dat werkelijk niets met mijn bedrijf te maken heeft. Maar ik wil dit delen omdat ik zou willen dat iemand het mij had verteld. Het liefst zo'n 30 jaar geleden.... Mogelijk kom je...
Uitstraling trekt aan of stoot af
You will never get a second chance for the first impression. Als je het dorp waar ik vlakbij woon inrijdt, dan zie je daar het pandje dat je op de foto hierboven ziet. Je zou denken dat het vergane glorie is. Dat er al tijden niet meer naar het pand is omgekeken....
Hoe een kardinaal een kraai werd
Een fabel voor ondernemers Er was eens een vrouw die liep langs een winkel. Ze hoorde heel mooi gezang van een vogel. Ze stopte en zag in de etalage een grote kooi met daarin een kardinaal die prachtig aan het zingen was. Aangetrokken door het prachtige gezang liep ze...
De connectie tussen ‘know like trust’ en branding
‘KNOW-LIKE-TRUST' is een bekend marketingbegrip. In deze blog leg ik je kort uit wat de Know-Like-Trust methode is, waarom deze zo belangrijk is voor het succes en de groei van je bedrijf maar vooral wat (re)branding hiermee te maken heeft en wat het belang daarvan...