sharing is caring

sharing is caring

Hersenspinsels, ervaringen, verhalen uit de praktijk.
Ik deel ze graag met je omdat ik hoop dat je er inspiratie en motivatie uit zult halen.

Wat 5 jaar ondernemen mij zakelijk, maar vooral persoonlijk heeft gebracht

Wat 5 jaar ondernemen mij zakelijk, maar vooral persoonlijk heeft gebracht

Vandaag bestaat mijn bedrijf 5 jaar! Het voelt als gisteren en tegelijk als een eeuwigheid geleden dat ik de KvK uitliep, in mijn auto stapte en daar een schietgebedje deed: “Laat dit alsjeblieft een succes worden”. In deze jubileumblog deel ik graag wat de afgelopen...

Branding & beeldmateriaal gaan hand in hand

Branding & beeldmateriaal gaan hand in hand

In deze blog wil ik het belang van beeldmateriaal (foto's dus) bij je branding benadrukken. Want het gebeurt nog regelmatig dat ondernemers bij mij komen voor rebranding, maar dat de beeldbank die daarbij moet worden gebruikt jaren oud is. Of dat ze niet echt een...

Connecten in een tijd van social distancing

Connecten in een tijd van social distancing

Ik merk dat ik in deze tijd van social distancing behoefte krijg om online te connecten. Veel volgers ken ik niet, of alleen van naam, en het lijkt me leuk om meer van jou te weten. Want wat jou onderscheidt in de massa, is dat jij een unieke identiteit hebt. Als we...

Uitstraling trekt aan of stoot af

Uitstraling trekt aan of stoot af

You will never get a second chance for the first impression. Als je het dorp waar ik vlakbij woon inrijdt, dan zie je daar het pandje dat je op de foto hierboven ziet. Je zou denken dat het vergane glorie is. Dat er al tijden niet meer naar het pand is omgekeken....

Hoe een kardinaal een kraai werd

Hoe een kardinaal een kraai werd

Een fabel voor ondernemers Er was eens een vrouw die liep langs een winkel. Ze hoorde heel mooi gezang van een vogel. Ze stopte en zag in de etalage een grote kooi met daarin een kardinaal die prachtig aan het zingen was. Aangetrokken door het prachtige gezang liep ze...

De connectie tussen ‘know like trust’ en branding

De connectie tussen ‘know like trust’ en branding

‘KNOW-LIKE-TRUST' is een bekend marketingbegrip. In deze blog leg ik je kort uit wat de Know-Like-Trust methode is, waarom deze zo belangrijk is voor het succes en de groei van je bedrijf maar vooral wat (re)branding hiermee te maken heeft en wat het belang daarvan...

Iedere creatie is een kindje

Iedere creatie is een kindje

Creativiteit, creëren is heel heel proces. Soms is het een schot in de roos, soms ben ik flink aan het zoeken naar wat passend is bij de professionaliteit van de klant. Zoeken naar wat de juiste uitstraling is zodat klant en zijn/haar wens/visie en doelgroep allemaal...

Here I am

Here I am

Mijn persoonlijke verhaal over hoe ik zelf worstelde met mijn zichtbaarheid. Over hoe het kwam dat ik mezelf liever onzichtbaar hield, over mijn eeuwige innerlijke criticus, alle belemmerende overtuigingen. Maar ook hoe ik gedwongen werd om mezelf zichtbaar te maken...

Een nieuwe jas in 2020

Een nieuwe jas in 2020

Nog een maand en dan zit 2019 er weer op. Ik weet niet hoe het voor jou is, maar voor mij is het voorbij gevlogen. Inmiddels weten we ook wel zo'n beetje hoe we het afgelopen jaar qua omzet hebben gedaan. Heb jij je doelen behaald? Was het een goed jaar? Als dat zo...