Anita
Faber

Hi, ik ben Anita.

Ik vertel je graag mijn persoonlijke verhaal.
Over mijn ontwikkeling, als persoon en ondernemer.
Over rijkdom, verdriet en groei en wat die 3 met elkaar te maken hebben.
Over hoe ik mijn ideale leven heb gecreëerd en waarom ik me richt op rebranding.

Ik woon met mijn roedel op de Veluwe, in het buitengebied van het dorpje Emst. Ik ben al bijna 16 jaar gelukkig met mijn echtgenoot Chris. Ik heb twee volwassen stiefkinderen, Edward en Robin. En last but not least, mijn twee grote hondenliefdes Wolf en Laika.

Begin 2015 raakte ik voor de 5e keer op rij werkloos door reorganisatie of faillissement. Dat was het moment dat ik wist dat ik het heft zelf in handen moest nemen en ondernemer moest worden. Na een zomer met mijn ziel onder mijn arm te hebben gelopen omdat ik moest uitzoeken wat ik de wereld dan als ondernemer te bieden had, ontdekte ik de wereld van het online ondernemen.

Ik ga je niet vermoeien met hoe ik sindsdien tot hier gekomen ben. Ik doe even een fast forward: ik heb inmiddels een fantastisch leven met een succesvolle volledig online onderneming. En omdat het mij binnen een jaar is gelukt om dit te realiseren werd het mijn missie om andere ondernemers te helpen dat ook voor zichzelf te creëren. 

Ondernemen is fantastisch voor je ontwikkeling.

Wist je dat ondernemen heel goed is voor je zelfontwikkeling en je zelfvertrouwen? Sinds ik onderneem heb ik een ongelooflijke ontwikkeling doorgemaakt. Als persoon ben ik zó ontzettend gegroeid. Heb ik sindsdien heel veel over mezelf geleerd. Waarom ik ben zoals ik ben en hoe mijn verleden mij gevormd heeft. Wat daar mooi aan is en wat ik daar nog in kon leren. Heb ik mij ontwikkeld van een ‘nuchter’ persoon tot een heel spiritueel persoon. Ik geloof ook dat er een pad voor je uitgestippeld is in dit leven. En dat dit het pad was dat ik moest volgen. 

We zijn geconditioneerd en opgevoed met beperkingen. Denken in beperkingen. En als ondernemer leerde ik om de switch te maken naar denken in mogelijkheden. Er zijn geen beperkingen in je denken en je ontwikkelen. Grenzeloze vrijheid, álles is mogelijk!

Hoe juist tegenslagen je laten groeien.

Net als iedereen kan ik een boek schrijven over de tegenslagen die ik had in het leven. Maar besef ik me als geen ander hoe die vervelende en verdrietige ervaringen ook hebben gezorgd voor positieve inzichten. Mijn vader overleed toen ik 8 was. Mijn moeder hertrouwde en ik kreeg twee (half)zusjes. Ik kreeg in dat ‘nieuwe’ gezin een rol op de achtergrond. Ik was ‘een stukje uit het verleden’ in het nieuwe gezin. Moest daardoor jong zelfstandig worden. Verloor mijn moeder én stiefvader voordat ik 34 was. Bleef ik achter met twee zusjes die jongvolwassen waren. Bleek dat ik kindloos door het leven zou gaan en ben ik in die tijd ook gescheiden van mijn eerste echtgenoot. In mijn loopbaan had ik ook de nodige hobbels met in 10 jaar tijd de 5 ontslagen door reorganisaties/faillissementen. Maar al die ervaringen hebben er dus wel voor gezorgd dat ik een bepaald pad heb gelopen tot waar ik nu ben. Ik heb geleerd van het leven en leer nog iedere dag. Maar al die ervaringen zorgen er dus ook voor dat ik in 2015 in de onzekerheid van het ondernemen durfde te stappen.

Ondernemen moet je leren.

Ik maak even een bruggetje van persoonlijke ontwikkeling naar mijn ontwikkeling als ondernemer. Want ook dat moest ik leren. Na 26 jaar loondienst kun je niet ‘even’ een ‘bedrijfje’ starten. (Dat zeg ik expres hoor, ik haat het woord bedrijfje en alle woorden waarmee je jezelf klein houdt). Mocht je je het niet beseffen, je ontwikkelen als ondernemer is iets héél anders dan persoonlijke ontwikkeling. Dé misvatting bij veel mensen is dat als je je bedrijf succesvol wil maken je trainingen moet volgen. Dat klopt. Maar trainingen die je helpen bij je ontwikkeling als ondernemer. Want persoonlijke ontwikkeling gaat je niet helpen bij het verkopen van je product of dienst. Of bij het succesvol maken van je bedrijf. Ik geloof erin dat succesvol ondernemen wordt gerealiseerd door de juiste balans in persoonlijke ontwikkeling en je ontwikkelen als ondernemer. Voor mij heeft het namelijk wel zo gewerkt.

Ik leef mijn mooiste leven.

De ingrediënten voor mijn mooiste leven zijn: gelukkig zijn met mijn man, mijn honden, een fijn huis, buiten wonen, iedere dag wakker worden met een vakantiegevoel, vanuit huis werken, geen reistijd en files, het bos om me heen, rust en ruimte, zelf mijn werktijden bepalen, zelf bepalen met wie ik samenwerk, niet meer in loondienst werken, werken om te leven en niet leven om te werken. Vrijheid. Dat is mijn rijkdom.

Ik ben een echte intuïtieve ondernemer. Voelen, kijken naar de markt, kansen zien, en op gevoel bijsturen. Luisteren naar dat innerlijke stemmetje. En dat heeft ervoor gezorgd dat ik inmiddels een succesvol bedrijf heb met 4 teamleden.

Ik werk volledig online en dat zorgt ervoor dat ik overal ter wereld kan werken, zo lang er maar internet is. Mijn hart volgen is het beste geweest wat ik heb kunnen doen. Sindsdien zijn er alleen maar mooie dingen op mijn pad gekomen en ben ik een veel gelukkiger mens. Iedere dag doe ik mijn werk met passie en leef ik mijn leven met passie. En dat gun ik mijn klanten ook!

Hoe past REBRANDING in dit verhaal?

Zelf ben ik een mooi voorbeeld van rebranding en herpositionering. Na 4 jaar ondernemen en klanten helpen met de ontwikkeling en technische inrichting van hun online onderneming, hun digitale basis goed in te richten, begon het te kriebelen. Voelde ik dat er meer te doen was voor mij.  Dat ik de kennis en ervaring die ik inmiddels had opgedaan op een andere manier moest gaan inzetten om mijn maximum potential te benutten. Want zo voelde het, alsof er potentieel onbenut bleef.

Ik had al jaren een vaste klantenkring. Ondernemers die in de jaren dat ze mijn klant waren een enorme groei hadden doorgemaakt. Een enorme ontwikkeling. Daardoor hun bedrijf hadden ontwikkeld maar ook op persoonlijk vlak waren gegroeid. En dus waren veranderd. Zij kwamen op een punt dat zij ‘hun oude jasje ontgroeid waren’ en dus hebben we hun branding aangepast. Websites die ik jaren daarvoor had gebouwd moesten worden aangepast. Uitingen werden aangepast, de ‘taal’ die gesproken werd, werd aangepast, want ook doelgroepen waren veranderd.

Iedere ondernemer ontwikkelt zich en groeit, waardoor ze op een punt komen dat alle uitingen moeten worden aangepast omdat het niet meer klopt bij de richting die je inmiddels bent gegaan. Is het tijd om niet alleen je aanbod op te schalen, maar jezelf en je bedrijf ook neer te zetten als de professional die je inmiddels bent. En vaak heb je dan ook pas de middelen om het écht goed aan te pakken.
Beeld en geluid weer in lijn met elkaar. De juiste taal spreken naar je doelgroep. Je uitingen in overeenstemming met wie jij inmiddels bent.

Door goed te kijken naar mijn bestaande klantenkring en welke ik daarvan het leukst vond en door mijn aanbod onder de loep te nemen en specifiek te benoemen waar ik de meeste energie van kreeg,  vond ik mijn nieuwe richting: REBRANDING. Het mooie was, ik deed het eigenlijk al een poosje voor mijn bestaande klanten. En het is dé manier om mijn maximum potential, al mijn kennis en ervaring nog meer te benutten en in te zetten voor het upliften van andere ondernemers. Want kijkend naar andere succesvolle ondernemers ben ik tot de conclusie gekomen dat een goede branding essentieel is voor je succes. Het is dus mijn missie om voor de groeiende ondernemers een branding neer te zetten die past bij hun ambities en groei. Zodat ze de professionaliteit uitstralen die past bij de professional die ze inmiddels zijn.

De professionele uitstraling die past bij de professional die jij inmiddels bent.

High end branding voor high end ondernemers

Vertel me meer!

Van 21 december 2019 t/m 5 januari 2020 genieten mijn team en ik van onze kerstvakantie.
Fijne feestdagen en tot in 2020!

Q