die jouw professionaliteit reflecteert
branding die jouw professionaliteit reflecteert
Je bent al een paar jaar aan het ondernemen en dat gaat je goed af.
Je hebt jezelf in die tijd persoonlijk ontwikkeld, maar ook als ondernemer ben je gegroeid. Je hebt je aanbod steeds helderder voor ogen en je doelgroep is duidelijk.
Maar…. je uitingen kloppen niet meer bij jou en je bedrijf.
De jas die je ooit hebt aangetrokken is verouderd en het is tijd voor een nieuwe.
Je website, je branding/huisstijl, je teksten, al die zaken die je vanaf de start van je bedrijf hebt ingezet moeten weer passend worden gemaakt bij wie jij en je bedrijf inmiddels zijn. Zodat het plaatje weer klopt. Zodat je overal weer de ‘taal spreekt’ van de doelgroep die jij wilt bereiken.
Dan is het tijd voor rebranding.
Beeld én geluid weer in lijn met elkaar en passend bij de professional die jij inmiddels bent.
Misschien herken je het wel…
Je wil de iconische uitstraling die past bij jouw ambitie en doelen, maar je huidige uitingen en huisstijl passen daar niet meer bij en je zoekt iemand die je kan helpen aan een brand van wereldklasse.
Je weet dat authenticiteit zorgt voor het onderscheidend vermogen in jouw markt en je wil jouw authenticiteit dus ook in je uitingen laten weerspiegelen.
Je wil next level ondernemen, maar je beseft je dat je je daarvoor professioneler moet presenteren en dat je huidige branding verouderd is.
Je voelt dat je geld laat liggen omdat je uitstraling niet is wat je zelf eigenlijk wil dat het is. Je voelt dat er meer mogelijk is.
“Mijn huidige website kan eigenlijk écht niet meer.”
En zo zijn er eigenlijk meer zaken die vernieuwing nodig hebben.
Je hebt wel het één en ander en op zich ben je daar niet ontevreden mee, maar er ontbreekt eenheid in het geheel, waardoor je voelt dat je minder professioneel naar buiten treedt dan je zou willen.
Je bedrijf loopt goed, maar je uitstraling klopt niet meer bij je boodschap. Je wil ‘beeld en geluid’ weer in één lijn hebben.
Je wil dat je op alle vlakken de professionaliteit uitstraalt die in lijn is met de professional, de expert, die jij inmiddels bent geworden.
Je weet waar je staat en waar je naartoe wil, maar je hebt iemand nodig met een frisse blik die de vertaalslag met je maakt.
Jouw personal brand is wat jou onderscheidt van anderen.
Onderscheid jezelf in de markt door je eigen unieke identiteit.
EEN STERK MERK IS ÉÉN VAN DE MEEST WAARDEVOLLE BEZITTINGEN VAN JE BEDRIJF EN ESSENTIEEL VOOR HET SUCCES VAN JOUW ONDERNEMING
Rebranding
Wat houdt het praktisch in?
Bij rebranding gaan we kijken naar jou en je bedrijf en ervoor zorgen dat je uitingen daarmee in overeenstemming komen.
Eenduidigheid in je uitingen zorgt onbewust ook voor vertrouwen bij je potentiële klanten.
Als jij je ‘merk’, je branding krachtig wil neerzetten dan brengen we idealiter qua uiting en huisstijl alles in lijn met elkaar zodat je professionaliteit uitstraalt. Je kunt daarbij denken aan dingen zoals hiernaast benoemd worden:
- Website bouwen en/of vernieuwen
- Academiesite bouwen of restylen
- Ontwerp of opfrissen van je logo
- Het maken of restylen van salespagina’s
- E-books of ander gratis materiaal in nieuwe stijl
- Video’s – in nieuwe stijl en met professionele intro’s/outro’s
- Social media templates in nieuwe stijl
- Template voor je nieuwsbrieven
- Template voor Powerpoint presentaties
- Headers voor zakelijke pagina’s (FB, LinkedIn)
- Headers voor Facebookgroepen
- Digitale beschrijfbare werkboeken voor online programma’s
- Flyers
- Visitekaartjes
- Etc.
Eigenlijk kan alles waarmee je naar buiten treedt worden gerestyled naar je nieuwe professionele branding.
Uiteraard is aan jou de keus in hoeverre je de nieuwe branding wil doortrekken. Het kan ook een selectie zijn, of in eerste instantie alleen je website of academiesite. We werken met een plan, waarin ook een planning kan worden opgenomen voor het in fases doorvoeren van je rebranding.
De juiste taal gaan spreken om de juiste mensen aan te trekken
De taal die je spreekt is minstens net zo belangrijk als ‘het plaatje’ en ook heel bepalend voor je uitstraling. Bepalend voor het feit of je je doelgroep bereikt. Of jouw ideale klant zich aangesproken voelt. En kijken we ook naar je ‘brand voice’, je teksten en of het nodig is dat je ‘je taal’ gaat aanpassen naar je (nieuwe) doelgroep. De juiste toon is bepalend voor het aantrekken van je ideale klant/doelgroep.
Mogelijk vraag je je dit af
Is mijn oude website uit de lucht tijdens de bouw van een nieuwe?
Je oude website blijft gewoon in de lucht. Ik bouw namelijk in de meeste gevallen op een zogenaamd ‘bouwdomein’. Pas als je nieuwe website helemaal gereed is zetten we deze over en overschrijft hij je oude website.
Ik wil zelf wijzigingen doen aan mijn website, kan dat?
Jazeker, ik ben niet het type websitebouwer dat jou volledig afhankelijk maakt van mij. Je website wordt gebouwd met een gebruiksvriendelijke builder. Wanneer je website is opgeleverd kan ik je een video sturen waarin ik uitleg hoe je zelf eenvoudige wijzigingen aan je website kunt doen.
Voor grotere aanpassingen of het maken van nieuwe pagina’s adviseer ik je echter wel om mij in te schakelen. Ook om de opmaak en branding te waarborgen en de kwaliteit te behouden 😉
Doe je ook aan nazorg?
Jazeker. Als je toevoegingen of wijzigingen hebt aan je website die te maken hebben met de opmaak, dan kun je mij daar altijd voor inschakelen. (Ook als je zelf iets hebt geprobeerd en je komt er toch niet uit).
Gaat het om de technische kant van je website, (updaten, problemen, etc) dan bied ik Service- en onderhoudscontracten aan. Mijn teamlid Charles (WordPress expert) voert deze in de praktijk uit.
Technisch onderhoud is een ondergeschoven kindje maar eigenlijk ontzettend belangrijk!
Het is namelijk erg belangrijk dat je site technisch up to date blijft om hackers en spam te voorkomen. Ook is het belangrijk dat WordPress en plugins regelmatig worden geupdate omdat er anders conflicten kunnen ontstaan en je site dan mogelijk ‘plat gaat’.
Kan ik in termijnen betalen?
Bij projectopdrachten zoals het bouwen van een website kun je in twee delen betalen. Bij aanvang betaal je 50% van de investering. Zodra de website live wordt gezet betaal je de resterende 50%.
Je hebt interesse, wat kun je verwachten?
Ieder rebranding traject is persoonlijk en behoeftes zijn per persoon verschillend. Het is dus belangrijk dat ik helder krijg wie jij bent, waar je staat, wat je doelgroep en je aanbod is en hoe je jezelf wil positioneren. Daarom zetten we de volgende stappen:
- Stuur me een bericht via de contactpagina
- Je ontvangt een vragenformulier om inzicht te krijgen in de hierboven genoemde zaken
- We plannen een kennismakingsgesprek in via Zoom van maximaal 1 uur.
- Op basis van dat gesprek maak ik een voorstel/offerte.
- De volgende stap is een brainstormsessie via Zoom waarin we de rode draad van jouw branding/website bepalen.
- In dit gesprek leggen we ook vast hoe je content (teksten en beeldmateriaal) gaat aanleveren en wat de planning en deadline voor de opdracht is.
TRANSFORMEER JOUW BRANDING VAN GEMIDDELD NAAR ICONISCH
Je jas is verouderd en het is tijd voor een nieuwe.